Optymalizacja i transparentność pracy floty w Belron®

Transport szyb wymaga dużej precyzji sterowania i dobrej stabilności jazdy. W procesie modernizacji floty ich producentowi zależało również na zmniejszeniu liczby wózków potrzebnych do obsługi procesów, a także poprawie jakości raportowania oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.

Belron® to wiodący w świecie dostawca szyb zamiennych do pojazdów, współpracujący jako usługodawca z największymi firmami ubezpieczeniowymi. Do spółki należą popularne marki, takie jak między innymi: Carglass®, Safelite® czy Autoglass®. Firma działa w przeszło 30 krajach na 6 kontynentach i zatrudnia w globalnej skali około 30 tys. pracowników. W ciągu roku obsługuje nawet 18 milionów klientów i wypracowuje obroty na poziomie 4 milionów euro. Jedną z jej najnowszych inwestycji Grupy jest rozbudowa i modernizacja floty pojazdów transportu wewnętrznego w zajmującej się dystrybucją produktów spółce Laddow®.

Charakterystyka obiektu

Laddow®, największe należące do grupy Belron centrum dystrybucji w Europie, znajduje się w Bardon w brytyjskim hrabstwie Leicestershire. Głównym obszarem działalności jest odbiór, składowanie, recykling i dystrybucja wykonanych ze szkła produktów marki Autoglass®. Ze względu na specyfikę materiału, wykorzystywane tu pojazdy transportu wewnętrznego muszą charakteryzować się ponadprzeciętną stabilnością i precyzją sterowania. Ważnym wymogiem postawionym oferentom w procesie doboru floty była także kompleksowa obsługa przez jednego dostawcę wszystkich potrzeb związanych z transportem wewnętrznym na terenie całego kraju, a docelowo – także w zagranicznych oddziałach. Laddow® zależało również na tym, by zaproponowane rozwiązanie umożliwiło zmniejszenie liczebności floty bez spadku wydajności pracy – szukano m.in. produktu, który pozwoli efektywnie realizować zarówno załadunek i rozładunek, jak i sztaplowanie.

 

Zastosowane rozwiązanie

Ostatecznie, w rezultacie analiz procesów transportu realizowanych w Laddow®, zestawiono zróżnicowaną flotę liczącą łącznie 50 wózków widłowych – od wózków do kompletacji, przez wózki podnośnikowe z platformą dla operatora po czołowe pojazdy z przeciwwagą i wózki wysokiego składowania. – Ze względu na bardzo dobre parametry jazdy, do kompletacji szklanych szyb wykorzystano wózki serii OPX. Dzięki swojej konstrukcji i zastosowanym systemom wsparcia gwarantują one wydajną prace i bezpieczeństwo ładunku. Odpowiedzią na potrzebę połączenia w jednym typie maszyn możliwości efektywnego załadunku, rozładunku i sztaplowania było z kolei włączenie do floty wózków podnośnikowych ze składaną platformą dla operatora typu EXV-SF – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Odkładanie i pobieranie ładunków najwyższych kondygnacji regałów powierzono wózkom wysokiego składowania FM-X ze znacząco redukującym wibracje masztu systemem aktywnej stabilizacji ładunku: ALS. Do zadań wymagających największego udźwigu, takich jak na przykład transport szkła do recyklingu, wykorzystano natomiast czołowe wózki z przeciwwagą: RX 20 i RX 70 – relacjonuje. Całość floty zintegrowano z system STILL FleetManager® pozwalającym na analizę pracy wózków i wdrażanie sprzyjających bezpieczeństwu rozwiązań, jak na przykład wprowadzenie w przypadku określonych pojazdów limitu prędkości. Dostawca wózków wyposażył klienta także w system zarządzania ładowaniem baterii optymalizujący eksploatację akumulatorów i wydłużający dzięki temu ich żywotność.

 

Efekt wdrożenia

Najważniejszymi z punku widzenia klienta korzyściami było zwiększenie wydajności pracy przy zmniejszeniu liczebności floty. – Średnio poddajemy recyklingowi 10 tys. ton szkła. Pracujące głównie na świeżym powietrzu wózki STILL z przeciwwagą pozwoliły znacząco usprawnić realizację tego zadania. Dzięki uchwytom, w które są wyposażone, umożliwiają obrót szyby na 4,5 metra, a cały obrót zajmuje zaledwie 18 sekund – o połowę krócej niż w przypadku maszyn, które stosowaliśmy dotychczas – mówi Justin Gibbons, Technical Training Manager Belron® UK Ltd. Z nowych wózków zadowoleni są także operatorzy – Jesteśmy wszyscy pod wrażeniem maszyn STILL. Są szybkie, gładko się prowadzą i łatwo sterują, a do tego mają wygodne siedziska – opowiada o swoich wrażeniach James Herbert, operator wózka. Ponadto, dzięki zastosowaniu wózków podnośnikowych ze składaną platformą, z 8 do 4 zredukowano liczbę pojazdów wykonujących sztaplowanie i załadunek. Z punktu widzenia bezpieczeństwa i higieny pracy przydatny okazał się także system zarządzania flotą – Oprogramowanie pozwala wprowadzić ograniczenie prędkości wybranych maszyn, prowadzi złożone raporty z pracy wózków, gwarantuje pełną transparentność i umożliwia analizę kompetencji operatorów – mówi Justin Gibbons. – Możliwość implementacji tego rozwiązania na regionalnym poziomie, łącznie dla naszych kilku centrów dystrybucji, to rozwiązanie unikatowe na skalę całego rynku – konkluduje Technical Training Manager Belron® UK Ltd.

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.