Świetny przykład na to jak automatyzacja magazynu wzniosła logistykę i sklep internetowy na wyższy poziom.

Na stronie internetowej firmy Boozt Fashion AB: www.boozt.co, znajdziemy ubrania, buty, aksesoria czy produkty sportowe dla całej rodziny. Od momentu założenia firmy w 2009 roku, ta Szwedzka firma rozwija się niezwykle szybko. Dziś, Boozt.com poza Skandynawią, dostarcza swoje produkty do Polski, Węgier, Czech, Niemiec, łącznie do 25 krajów, mając w swojej ofercie ponad 600 różnych marek. Jako że e-commerce rozwija się w Europie niezwykle szybko, inwestycja w nowe centrum logistyczne stała się dla firmy Boozt.com niezwykle istotną i logiczną konsekwencją rozwoju firmy. Po intensywnych konsultacjach i analizach, firma Element Logic została wybrana do wdrożenia systemu automatycznego dla jednego z największych graczy na europejskim rynku mody internetowej.

Skalowalność. Niski koszt obsługi zamówienia. Optymalne wykorzystanie przestrzeni.

Są to trzy powody, dla których modowy gigant Boozt.com zdecydował się w 2016 roku na restrukturyzację swojej logistyki i zainwestował w pełni automatyczne rozwiązanie AutoStore, dostarczone i wdrożone przez Element Logic.

Firma Element Logic, to wiodący integrator rozwiązań automatyki logistycznej, z ponad 30 letnim doświadczeniem w wielu branżach. Jako integrator intralogistyczny, Element Logic analizuje indywidualne potrzeby klientów oraz projektuje i wdraża systemy szyte na miarę, skupiając się na rozwiązaniach oszczędzających energię i przestrzeń. Poza siedzibą główną, która mieści się w Norwegii, firma ma swoje biura w Niemczech, Polsce, Szwecji, Dani, krajach Beneluxu, Francji oraz w Wielkiej Brytanii.

Aby móc precyzyjnie zaprojektować system AutoStore na potrzeby firmy Boozt.com, Element Logic przeanalizował dane logistyczne oraz poddał je kilkukrotnym symulacjom podczas fazy projektowej. System został postawiony i uruchomiony w ciągu 70 dni, czyli dokładnie tyle, ile zostało uzgodnione w umowie. Dziś 90% wszystkich ruchów towarowych odbywa się w systemie obsługiwanym przez roboty. Dzięki unikalnej technologii AutoStore, Boozt.com był w stanie zredukować pierwotne wymagania przestrzeni składowania do mniej niż jednej trzeciej. Ponad 3 miliony produktów, takich jak: ubrania, buty, akcesoria i kosmetyki, zeskładowanych jest w 500.000 pojemników, które zajmują jedynie 46.000 m2 przestrzeni. 500 robotów pracuje nieprzerwanie aby zapewnić szybką dostawę ponad 400.000 produktów, zamawianych każdego miesiąca. Towary są wprowadzane do systemu poprzez 5 stacji roboczych. Zwroty obsługiwane są na 6 stacjach, zaś główna  kompletacja i pakowanie odbywa się na 22 portach karuzelowych.

"AutoStore to elastyczne rozwiązanie pozwalające na rozbudowę bez zatrzymywania istniejącego systemu i jego pracy. Możemy rozbudować liczbę stacji roboczych jak i liczbę robotów podczas pełnej pracy operacyjnej systemu ”mówi Niels Hemmingsen, Chief Operating Officer (COO) firmy Boozt.com.

 

Olbrzymi wzrost

„Poszukiwaliśmy systemu, który jest w stanie rosnąć i tym samym wspierać rozwój naszej firmy, który widzimy przed sobą. Mając system, który jest skalowalny w każdym calu, daje nam to duży stopień swobody” kontynuuje Niels Hemmingsen.

Szybkość i jakość to główne czynniki, będące jednocześnie najbardziej konkurencyjnymi czynnikami w biznesie internetowym. Z systemem AutoStore, dostarczonym przez Element Logic, Boozt.com osiągnął rekordowy wynik 49 sekund od złożenia zamówienia przez klienta do momentu, kiedy to zamówienie było gotowe do wysyłki. Efektywność procesu „Pick & Pack“ (Kompletacja i Pakowanie) wzrosło o ponad 100%.

Z myślą o dalszym rozwoju w 2020-2021, Niels Hemmingsen zakłada kolejne rozbudowy systemu AutoStore, doposażając go w kolejne moduły bez przerywania pracy operacyjnej system.

“Dobre wsparcie i dialog to podstawa kiedy się automatyzuje magazyn. Nawiązaliśmy bardzo dobrą współpracę z Element Logic, która zapewnia, że nasze roboty pracują 24 godziny przez 7 dni w tygodniu, kontynuując obopólny wzrost” podsumowuje Hemmingsen.

Więcej o Element Logic oraz o automatycznych systemach AutoStore na stronie: www.elementlogic.net

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.