Targi w magazynie – Dni Otwarte Jungheinrich Polska

Technologia litowo-jonowa, premierowe pokazy wózka wysokiego składowania ETV 216i, prezentacja najnowszej serii pojazdów EJE oraz do wyboru, do koloru (chociaż dominował żółty...) używanych wózków widłowych. Warto było się wybrać we wrześniu do Wrocławia.

To jest już stała branżowa tradycja – jak co roku we wrześniu pojechaliśmy do stolicy dolnego Śląska, gdzie już po raz czwarty z rzędu – w jednej z hal centrum logistycznego zlokalizowanego na Bielanach Wrocławskich – zorganizowane zostały Dni Otwarte Jungheinrich (19-20 września).

 

Kierunek: innowacyjność

Dni Otwarte to propozycja skierowana do firm zainteresowanych usługami i produktami z zakresu logistyki wewnątrzmagazynowej – zakupem, wynajmem.

Wydarzenie, któremu najbliżej jest do dobrze znanej formuły targowej, ewoluuje z roku na rok, a organizatorzy konsekwentnie rozbudowują propozycje dla odwiedzających, dokładając coraz więcej atrakcji. Jednakże fundament imprezy pozostaje taki sam – spotkanie, podczas którego prezentowane są innowacyjne i wydajne rozwiązania intralogistyczne, szczególnie te, które mogą zainteresować polskiego klienta.

Tegoroczna edycja wyróżniała się – na tle poprzednich edycji – przynajmniej w kilku aspektach. Zauważyłem przede wszystkim znacznie więcej propozycji z rynku nowych urządzeń i – co istotne – zwiększone zainteresowanie tego typu propozycjami obecnych na spotkaniu managerów, potencjalnych i obecnych klientów. Została także rozbudowana oferta związana z bezpieczeństwem magazynowym (stała się ona bardziej kompleksowa i zintegrowana z oferowanymi urządzeniami).

Widoczna była także koncentracja na rozwiązaniach z zakresu energooszczędności, a więc działanie zgodne z duchem tego, co w ostatnich latach widzimy chociażby na głównych imprezach targowych, takich jak CeMAT czy LogiMAT.

– Podczas Dni Otwartych przedstawiamy innowacyjne rozwiązania intralogistyczne, które należą do najnowocześniejszych na rynku. W Jungheinrich od lat łączymy pracę ludzi, maszyn i systemów softwarowych, przyczyniając się tym samym do podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracowników, większej wydajności magazynu, a w szczególności redukcji kosztów stałych naszych klientów – mówi Paulina Kosztowska, menedżer ds. marketingu w Jungheinrich Polska. – Impreza umożliwia też identyfikację zmieniających się potrzeb kontrahentów, którzy w trakcie wydarzenia mają do dyspozycji grono doświadczonych specjalistów, posiadających szeroką wiedzę z zakresu logistyki i potrafiących dopasować rozwiązania do ich indywidualnych wymagań.

Technologia li-on, czyli postępująca ewolucja i rewolucja

Jednym z tematów przewodnich spotkania, co było widać po charakterystycznych graficznych oznaczeniach, była ekologiczna i niezwykle wydajna technologia li-ion. Flagowym projektem Jungheinrich, prezentowanym na Dniach Otwartych, były właśnie rozwiązania, które w zdecydowany sposób rewolucjonizują rynek wózków widłowych, ale robią to w sposób ewolucyjny – z roku na rok dokładając coraz to nowe funkcjonalności.

Zalet technologii jest sporo, a wraz ze zwiększonym zainteresowaniem klientów, zwiększy się też ich dostępność i powszechność. Długi czas pracy akumulatorów li-ion pozwala osiągnąć większą wydajność i uzyskać lepsze zdolności przeładunkowe w każdym magazynie. Możliwość doładowania w dowolnej chwili i bezobsługowość zapewniają nieprzerwaną pracę. Akumulatory litowo-jonowe Jungheinrich wyróżniają się również długą żywotnością i wytrzymałością, a do tego są objęte pięcioletnią gwarancją producenta.

EJE i ETV 216i – technologia li-on w praktyce

Najnowszą propozycją Jungheinrich w obszarze technologii litowo-jonowej są m.in. wózki widłowe z serii EJE. To generacja pojazdów unoszących z dyszlem, które zapewniają mniejsze zużycie energii – nawet do 25 proc. Niezawodne i wydajne akumulatorowe wózki ułatwiają przewożenie ładunków – również na ograniczonej powierzchni. Nowy model EJE 114 to kompaktowy pojazd, stworzony z myślą o transportach o masie do 1,4 tony. Z kolei model EJE 118 jest dedykowany pracy z ładunkami do 1,8 tony.

Bardzo duże zainteresowanie dotyczyło także najnowszego wózka Jungheinrich ETV 216i – pierwszego na świecie pojazdu wysokiego składowania z wbudowanym akumulatorem litowo-jonowym. To wózek, którego konstrukcja została stworzona konkretnie z myślą o technologii litowo-jonowej.

Zalety? Jest ich sporo, a o samym wózku pisaliśmy obszernie w letnim wydaniu magazynu „Warehouse Monitor" (edycja Q2/2018). Wspomnę zatem tylko o jednej: praktyczność. Wózek ETV 216i z wbudowanym akumulatorem li-ion można bardzo szybko doładowywać w trakcie przerw w pracy. Tym samym urządzenie jest praktycznie cały czas gotowe do działania. Doładowując konwencjonalne baterie trakcyjne, skracamy ich żywotność. W przypadku technologii li-ion doładowywanie zamiast całkowitego rozładowania i naładowania, to wręcz zalecany sposób eksploatacji akumulatorów. Kto ma telefon z baterią litowo-jonową, ten powinien doskonale o tym wiedzieć.

Ciekawym rozwiązaniem - dostępnym w czasie wrocławskiego spotkania – były także elektryczne czołowe wózki widłowe z serii EFG, również dostępne z akumulatorami li-ion.

Bezpieczeństwo i zakupy internetowe

Odwiedzający mogli również dowiedzieć się więcej o „ochronie 360°” gwarantującej bezpieczeństwo całego środowiska intralogistycznego: ludzi, maszyn, urządzeń, ładunków, a także wyposażenia magazynu i danych. Dziś bezpieczeństwo pracy w magazynie należy do tematów również istotnych (jeśli nawet nie istotniejszych) niż wydajność.

Dni Otwarte to także doskonała okazja do zapoznania się z szeroką ofertą regałów magazynowych oraz bogatym asortymentem sklepu internetowego Profishop Jungheinrich. Zakupy w formacie e-commerce zdobywają coraz większą popularność, także w branży logistyki magazynowej, która przez lata wydawała się impregnowana na tego typu działania. Przejaw tego trendu mogliśmy również zobaczyć „na żywo” w czasie spotkania, gdy sporo klientów dopytywało o możliwość dokonania zakupów online.

JUNGSTARS prosto z Drezna

Podczas wydarzenia – tradycyjnie już – nie zabrakło także prezentacji wózków widłowych JUNGSTARS – pojazdów, które powstają na bazie używanych urządzeń Jungheinrich. Wózki przechodzą całkowitą regenerację w drezdeńskiej fabryce, zgodną z 5-gwiazdkową zasadą jakości. Te pięć gwiazdek przyznawanych jest za pięć określonych cech – bezpieczeństwo, technologię, wygląd, niezawodność, przyjazność wobec środowiska. Dzięki temu JUNGSTARS nie tylko wyglądają, ale i pracują niczym nowe wózki widłowe.

Podobnie jak w poprzednich latach można było się zapoznać również z ofertą partnerów Jungheinrich. Zaprezentowane zostały m.in. platformy transportowe, osprzęt do wózków widłowych, wysokiej jakości opony, systemy ważące, rozwiązania z zakresu obróbki podłoży betonowych.

Tekst i zdjęcia: Sebastian Śliwieński, redaktor naczelny „Warehouse Monitor”

 

Szukasz wiadomości o polskim rynku wózków widłowych? Sprawdź, co piszemy o nim w magazynie „Warehouse Monitor” (edycja Jesień 2018)

 

 

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.