Kluczowa rola serwisu w branży wózkowej

Trzy pytania serwisowe do Artura Nagórnego, Dyrektora Działu Serwisu w OMV Polska

Warehouse Monitor: Jaką rolę pełni dziś serwis w Waszej strategii rynkowej?

Artur Nagórny: Niezależnie od formy i zakresu, usługi serwisowe pełnią wciąż kluczową rolę w strategii rynkowej. Założenia współpracy technicznej z klientem warunkują to, czy serwis jest jedynie dostawcą czy wręcz częścią struktury. Oczywiście szerszy zakres kooperacji przekłada się m.in. na czas reakcji, który w przypadku usługi serwisu elastycznego wynosi „zero”.  W ślad za potrzebą ciągłego reagowania na potrzeby klienta wdrożyliśmy w OMV Polska wystandaryzowane ścieżki rozwoju zawodowego dla pracowników technicznych i biurowych. Krokiem milowym było stworzenie i uruchomienie w naszej firmie Pionu Szkolenia, który gwarantuje stały merytoryczny rozwój serwisantów. To odpowiedź na realne zapotrzebowanie oraz przejaw naszej świadomości dotyczącej znaczenia usług serwisowych, od których zależy stan urządzeń  w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym. A ten z kolei stanowi wciąż istotne ogniwo współpracy z klientem.

WM: Jaka jest główna przewaga serwisu autoryzowanego nad nieautoryzowanym?

AN: Przewaga serwisu autoryzowanego jest bezsprzeczna szczególnie w okresie gwarancyjnym. W tym bowiem czasie przeglądy okresowe warunkują podtrzymanie gwarancji. Kolejnym atutem jest doświadczenie w opiece technicznej konkretnych modeli czy typoszeregów. Ich znajomość pozwala minimalizować czas reakcji z wyprzedzeniem, jak również planować zaopatrzenie w części zamienne. Pozostałe parametry nie są warunkowane rodzajem serwisu. W przypadku OMV Polska stale gwarantujemy m.in. szybki czas reakcji, dostępność części (włącznie ze stockami pod konkretne modele na miejscu u klienta), priorytetowość dzięki znajomości floty oraz ciągłość obsługi nawet w przypadkach zmian kadrowych.

WM: Jak obecnie rozwija się idea serwisu mobilnego wózków?

AN: Serwis mobilny jest nieodłącznym elementem obsługi urządzeń wykorzystywanych w transporcie wewnętrznym. Od kilku lat jednak obserwujemy ewolucję serwisu mobilnego w kierunku tzw. serwisu elastycznego, który jest połączeniem serwisu mobilnego i stacjonarnego. Jest to odpowiedź na potrzeby w sytuacjach, w których serwis mobilny to stanowczo za mało. Dzieje się tak z uwagi na ciągłe usprawnianie i optymalizację procesów związanych z logistyką wewnątrzzakładową. Stosunkowo często obserwujemy sytuacje, w których to technik mobilny wspiera stacjonarnego podczas naprawy czy w formie szybkiej dostawy części zamiennych. Wszystko zależne jest od modelu współpracy z klientem. Niemniej jednak wyraźnie widoczna jest tendencja do zwiększenia zakresu działań w siedzibie przedsiębiorcy. Mając świadomość takiego rodzaju przeobrażeń, w OMV Polska stale rozwijamy te obszary, które pozwalają nam w najbardziej elastyczny sposób odpowiedzieć kompleksowo na potrzeby klientów.

Fot. OMV Polska

 

Artur Nagórny, Dyrektor Działu Serwisu w OMV Polska Sp. z o.o.

Od 10 lat związany jest z branżą logistyki wewnątrzzakładowej. Odpowiedzialny za elastyczne działania Serwisu odpowiadające wymaganiom Klientów wewnętrznych i zewnętrznych. Inicjator i autor wewnętrznego systemu szkolenia podnoszącego kwalifikacje pracowników oraz jakość świadczonych przez firmę usług.

Tagi: automatyka magazynowa, case study, centrum logistyczne, dystrybucja, logistyka, magazyn, magazynier, operator logistyczny, palety, regały, studia przypadków, system wms, wózek widłowy, wózki widłowe

         

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi. Polityka prywatności.